Tweede Divisionist Koninklijke HFC heeft een nieuwe hoofdsponsor aan zich weten te binden. Scotch Whisky International prijkt de komende drie seizoenen op het shirt van de Haarlemse club.
“We zijn zeer blij met Scotch Whisky International als nieuwe shirtsponsor voor ons eerste en tweede elftal”, vertelt voorzitter Gert-Jan Pruijn. “Tijdens een sponsorborrel van afgelopen jaar raakten we met Michel Kappen in gesprek. Het klikte meteen.”
Niet alleen HFC heeft belang bij de nieuwe samenwerking. “Met de Business Club bieden we Michel een meer dan interessant platform waar hij zijn kennis en passie over whisky, en beleggen in single malt whisky in het bijzonder, aan een breed publiek kan toelichten,” vervolgt Pruijn zijn verhaal op de website van de Koninklijke.
Michel Kappen van ‘SWI’ is content met de samenwerking. “Voor voetbalclubs zijn grote sponsoren zeer welkom, en helemaal nu de Koninklijke HFC in de nieuw opgezette Tweede Divisie uitkomt. Voor een bedrijf als Scotch Whisky International is het van essentieel belang om aan de langdurige samenwerking met de Koninklijke HFC te blijven werken en op deze manier ook single malt whisky’s als een betrouwbaar en rendabel beleggingsproduct bij onder meer bij de leden van de Business Club te introduceren.”
Tijdens het oefenduel met Jong Ajax was de sponsor voor het eerst te zien op het shirt van Koninklijke HFC. Het duel eindigde in een 2-1 overwinning van Jong Ajax. Sheraldo Becker en Richairo Zivkovic scoorden namens de Amsterdammers. Nigel Castien bracht Koninklijke HFC voor rust wel nog op voorsprong. Het duel duurde 2 maal 35 minuten.