Tweede Divisie

Koninklijke HFC tóch met Whisky op shirt

De problematiek omtrent de shirtsponsor van Koninklijke HFC is voorbij. De Haarlemse tweededivisionist kreeg eerder een hoge boete van de voetbalbond voor de verkeerde reclame-uiting, maar heeft kort geleden een nieuw ontwerp ingediend. Na goedkeuring kan HFC nu de slogan van Scotch Whisky International op het shirt tonen.

Vorig seizoen presenteerden de Haarlemmers de beleggingsfirma als hoofdsponsor, echter stak de Reclame Code Commissie daar een stokje voor. De richtlijnen voor het maken van reclame voor drank lieten de uitingen niet toe en een lange strijd tussen de club en de voetbalbond was het gevolg.

Koninklijke HFC heeft kort geleden een nieuw ontwerp ingediend dat nu is goedgekeurd door de KNVB. Op het shirt komt niet het logo van Scotch Whisky International te staan, maar de slogan. “Invest, don’t drink” is te zien op de nieuwe shirts. Daarmee doelt het investeringsbedrijf op de schaarste van de Single Malt Whisky’s.

Diverse teams gaan met het nieuwe ontwerp rondlopen. Het eerste elftal wat in de Tweede Divisie uitkomt, maar ook het twee elftal speelt met de slogan op het shirt. Tevens krijgt het nieuwe zaterdagteam de nieuwe shirts aangemeten.

Shirt HFC - Voetbal in Haarlem